Wednesday, November 9, 2011

Saya Nak Jadi Cikgu

Kami Guru Malaysia



Hari berlalu sekian lama... Namun Abang tetap tak jadi cikgu lagi. 4 tahun Abang belajar kat UPSI (Universiti Pertemuan Suami Isteri). Banyak kenangan yang telah abang lalui dalam menempuh alam sebagai seorang mahasiswa yang ingin berbakti pada anak bangsa. Pengalaman suka dan duka mengajar erti kehidupan...(ayat kena sedap).



Kalau abang kahwin dulu maybe dah dapat 2 orang anak..hehehe yela 4 tahun. Sekarang ni setelah habis degree. Abang hanya mengusahakan tanaman anggur yang alhamdulillah setakat ni berjaya sejak bulan Ogos yang lalu. Semakin bertambah sihat tubuh badan abang kerana di rumah begitu banyak sekali makanan yang perlu dihabiskan. Berlainan pula suasana ketika abang study kat upsi dulu. Sering mengidam makanan2 yang enak yg hanya mampu dilihat kerana perlu bajet cikit duit tu.



Yela duit yang ada tu macam2 nak guna buat  asignment, t.up, tambang bas nak balik kampung, belanja kawan(jarang sekali) dan macam2 lagi :) Terima Kasihla buat kerajaan Malaysia kerana memberi peluang untuk abang duduk di rumah begitu lama. Dapatla abang membantu ibu & bapa di rumah. Nak qada' masa study dulu :)



Hari2 abang menanti jawapan yang tidak pasti. Bilakah abang akan dipostingkan??? Abang pun nak kumpul duit nak kahwin macam awak yang dah keje tu.. Tau2 jela harini.. nak kahwin pun susah paling kurang pun nak ada RM30k. Kos hidup tinggi dik.. semuanya nak guna duit.



Kepada kawan2 yang senasib dengan abang ni. Teruskan perjuangan menuntut hak kita. Sama2la kita berdoa moga Allah taala mudahkan urusan kita. Apa yang jadi ni adela hikmahnya. Macam entry abang yang di SINI.





p/s : Kami bukan menentang, kami cuma menuntut hak.


1 comment:

  1. Assalamualaikum
    Abg ajoii..waaa sy respek abg..
    wlupun lama mnunggu tp still lg leh brsabar n cita2 nak cikgu masih mendlm...caiyookkk abg ajoi yea..sma2 kita menunggu hikmah yg maha Esa ;)

    sila ke teratak usg sy:
    hawamemories87.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...